وظایف بخش بایگانی

  • ۱۸۴

وظیفه بایگانی در هر سازمان طبقه بندی اسناد ،ثبت و ضبط و کنترل آنهاست و این وظیفه از مرحله دریافت سند آغاز و تا زمانی که به علت سلب ارزش و برطبق مقررات از بین می رود و یا به علت ارزش استثنایی در محل معینی برای همیشه نگهداری می شود دوام خواهد یافت . این وظائف را می توان به تفضیل به شرح زیر بیان نمود:

کنترل نامه ها و استعلامات وارده به بایگانی جهت قرار دادن در پرونده ها

نظارت بر تحویل و دریافت پرونده ها از قسمتهای مختلف

تشکیل پرونده برابر کدهای تعیین شده در قسمتهای مربوطه

بایگانی نامه ها و پیش نویس ها و استعلامات

ثبت نامه های وارده در سیستم رایانه ای بایگانی

ثبت نامه ها و پرونده ها در دفاتر بایگانی

شماره گذاری کلیه سوابق ارسالی به بایگانی

تحویل گرفتن پرونده و نامه ها از دبیرخانه و بررسی شماره صادره آن پرونده

جستجوی پرونده ها در سیستم رایانه ای و دفاتر بایگانی

برگ شماری و شماره گذاری پرونده های وارد به بایگانی

جابجایی پروند ه های وارده در بایگانی و طبقه بندی آنان براساس کد گذاری

بایگانی نمودن کلیه برگه های وارد در بایگانی و جابجا نمودن آنان در پرونده های مربوطه

تعویض زونکن های فرسوده و پشت نویسی پروند ه ها و زونکن ها

برای مشاهده ی مقالات در مورد بایگانی به این صفحه بروید.

برای دریافت مشاوره به این صفحه بروید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

چشم انداز

اینجانب زهرا راوند مدیرعامل تعاونی راوند پوشان با اهمیت به بانوان فعال و پرتلاش شهرستانم تصمیم دارم بانوان توانمند و دارای تحصیلات و موفقیت های مختلف را به اجتماع معرفی کنم تا بتوانم نقشی هر چند کوچک در اشتغال آن ها داشته باشم.

نقشه دفتر شرکت